Nokian Renkaiden testikeskus Nokialla
![Nokian Renkaiden Nokian testirata](https://nokiantyres.studio.crasman.cloud/pub/Corporate%20Web/Media/Testing%20centers/100_2x1_car-driving-on-wet-track_1920x960_nokian-tyres.jpg?c=system_x1080)
![Nokian Renkaiden Nokian testirata](https://nokiantyres.studio.crasman.cloud/pub/Corporate%20Web/Media/Testing%20centers/100_2x1_car-driving-on-wet-track_1920x960_nokian-tyres.jpg?c=system_x1080)
JOUSTAVAA JA TARKKAA TESTAUSTA TUOTEKEHITYSYKSIKÖN LÄHEISYYDESSÄ
![](https://nokiantyres.studio.crasman.cloud/file/dl/c=system_x1080/cx9fnA/HhdUsMcq_PU6ghjKLVWp9Q/NT_Asphalt_road.jpg)
sijainti
Nokian Renkaiden tehtaan ja tuotekehitysyksikön läheisyydessä sijaitseva moderni ja monipuolinen rata tarjoaa mahdollisuuden äärimmäisen joustavaan ja tarkkaan tuotetestaukseen.
![](https://nokiantyres.studio.crasman.cloud/file/dl/c=system_x1080/mbSPkA/jjAoKv0LWa4hEIawg4HlwA/NT_Test_center.jpg)
radat
Tutkimme ja kehittämme kesärenkaitamme omalla testiradallamme Nokialla.
![](https://nokiantyres.studio.crasman.cloud/file/dl/c=system_x1080/GTREzQ/BXquGGVVkOl13cG4rQ0zMg/NT_Wet_performance.jpg)
MÄRKÄPITO
Modernin kastelujärjestelmän ansiosta testikeskus soveltuu erityisen hyvin renkaiden märkäpidon testaamiseen.
KESÄRENKAIDEN TESTAUSTA PÄÄKONTTORIN KULMAN TAKANA
Nokian-testikeskus sijaitsee aivan Nokian Renkaiden pääkonttorin lähistöllä. Testikeskuksessa Nokian Renkaat simuloi lähes kaikkia pohjoisten teiden ajotilanteita aina huhtikuusta marraskuuhun.
Testikeskusta kehitetään jatkuvasti vastaamaan sekä vaativien olosuhteiden vaatimuksiin että tulevaisuuden haasteisiin. Testaamme keskuksessa kesä-, talvi- ja all season -renkaita. Nokian rata syntyi 1960-luvulla, ja testikeskus on nyt laajentunut 30 hehtaarin kokoiseksi. Eräs viimeisimmistä laajennuksista valmistui vuonna 1999, jonka jälkeen erityisesti korkean nopeusluokan testit ovat monipuolistuneet.
MONIPUOLISET TESTAUSMAHDOLLISUUDET
Modernin kastelujärjestelmän ansiosta Nokian-testikeskus soveltuu erityisen hyvin renkaiden märkäpidon testaamiseen, sillä veden määrää voidaan säätää erittäin tarkasti. Samalla säästetään myös vettä.
Lisäksi keskuksessa on eri kuntoisia asfalttipintoja, jotka mahdollistavat esimerkiksi jarrutestauksen asfaltilla, joka ei enää ole huippukunnossa. Tällä radalla teemme myös ohiajomelun mittaukseen liittyviä testejä.