Siirry pääsisältöön

Artikkeli

Me teemme maailmasta turvallisemman: Jatkuva pyrkimys parantaa asioita

Teknisen asiakaspalvelun päällikkö Philipp Menges on työskennellyt Nokian Renkailla lähes kymmenen vuotta.

Teknisen asiakaspalvelun päällikkö Philipp Menges on työskennellyt Nokian Renkailla lähes kymmenen vuotta.

Teknisen asiakaspalvelun päällikkö Philipp Menges on työskennellyt Nokian Renkailla lähes kymmenen vuotta. Hän vastaa teknisestä asiakaspalvelusta DACH-alueella, pääasiassa Saksassa, Itävallassa ja Sveitsissä, sekä toimii yhteyshenkilönä kaikissa teknisissä asioissa. Mikä ajaa häntä eteenpäin?

"Tekninen asiakaspalvelu tulee kuvioihin silloin, kun ongelmia ilmenee. Suurimman osan ajasta teen tiivistä yhteistyötä asiakkaiden kanssa. Olemme pieni tiimi ja keskitymme palvelemaan asiakkaita parhaalla mahdollisella tavalla, reagoimaan nopeasti ja tarjoamaan hyvää tukea. Meillä on matala kynnys tukea asiakkaita: he soittavat meille, kun jokin ei toimi kunnolla, ja me korjaamme tilanteen.

"Kentällä työtä tehdessä turvallisuus on etusijalla. Tapaamme uusia asiakkaita ja vierailemme uusissa paikoissa joka päivä, joten mukaudumme ja keskitymme tekemään työskentelystä mahdollisimman turvallista. Kaikki haluavat mennä turvallisesti kotiin riippumatta siitä, missä he työskentelevät."

Innovaatioita turvallisuuden ja vastuullisuuden puolesta

"Innovaatio on meille tärkeää. Keksimme ensimmäisen talvirenkaan 90 vuotta sitten ja myöhemmin toimme markkinoille myös ensimmäisen traktoreiden talvirenkaan, Nokian Tyres Hakkapeliitta TRI:n. Mielestäni tämä on meille ominaista: meillä on jatkuva halu parantaa asioita, tuoda esiin uusia innovaatioita, edetä ja sopeutua markkinoihin.

"Oikeiden tuotteiden valitseminen oikeisiin koneisiin ja oikeisiin olosuhteisiin on vastuullista ja turvallista. Autamme asiakkaitamme hyödyntämään työkoneidensa täyden potentiaalin, optimoimaan renkaat työntekoon, vähentämään käyttökustannuksia, parantamaan kilpailukykyä ja vaikuttamaan entistä vähemmän ympäristöön. Kun koneet toimivat kunnolla, se hyödyttää myös ympäristöä."

Oppiminen ohjaa kohti jatkuvaa parantamista

"Asiakkaiden ja jälleenmyyjien toiminnan näkeminen erilaisissa olosuhteissa opettaa paljon. Sitä oppii uusia asioita joka kerta, kun menee uuden asiakkaan luo. Tämä auttaa parantamaan myös renkaita.”

"Mietimme jatkuvasti, miten voisimme tehdä renkaita, jotka kestävät haastavia olosuhteita entistä paremmin. Kaikki tämä tiivistyy innovoimiseen ja jatkuvaan parantamiseen – meidän tarkoituksemme keskeisiin osiin."